טיסות של סאן דור

יעדי טיסה ישירה של סאן דור מישראל

חברת התעופה סאן דור מפעילה טיסות ישירות מתל אביב ל- 20 יעדים ב- 10 מדינות ומשם טיסות המשך ליעדים נוספים בעולם. בין הערים אליהן חברת Sundor טסה ניתן למצוא את: בלגרד, בתומי, הרקליון, ורשה, טביליסי, טיבאט, טירנה, ליון, לפקדה, לרנקה, מיקונוס, סלוניקי, סנטוריני, פאפוס, פודגוריצה, פורטו, קישינב, קפלוניה, קרקוב, רודוס.
עיר / שדהמדינהמשך הטיסה
סרביה
03:05
גאורגיה
02:15
יוון
01:45
פולין
03:45
גאורגיה
02:20
מונטנגרו
03:00
אלבניה
02:45
צרפת
04:30
יוון
02:30
קפריסין
01:00
יוון
01:50
יוון
02:10
יוון
02:00
קפריסין
01:00
מונטנגרו
03:05
פורטוגל
06:00
מולדובה
02:40
יוון
02:20
פולין
03:40
יוון
01:30
חדשות חמות על חברת סאן דור
כתבת המערכת פורסמה בתאריך 14/03/23
אל-על: טיסות ישירות לפאפוס אל-על הודיעה כי חברת הבת שלה תשיק החל מחודש מאי הקרוב את הקו החדש לפאפוס שבקפריסין ותצטרף ל-7 חברות התעופה שכבר מפעילות טיסות אל האי, ביניהן ארקיע, ישראייר, טוס איירוויז וריינאייר. הטיסות הישירות של סאן-דור לפאפוס יפעלו בימים ראשון, שני, חמישי ושישי בין החודשים מאי-אוקטובר. סאן-דור מוסיפה כי לנוחיות ...המשך קריאה
סאן-דור – טיסות שכר עם מגע ישראלי
סאן-דור היא חברת תעופה ישראלית הפועלת כחברת בת בבעלות מלאה של חברת אל על, ומהווה חלק בלתי נפרד ממערך התחבורה האווירית של ישראל. החברה נחשבת לשחקנית ותיקה בענף טיסות השכר (charter flights) בישראל, ומציעה מגוון קווים עונתיים וסדירים ליעדים מבוקשים באירופה, אגן הים התיכון ולעיתים גם באפריקה.
סאן-דור אינה מתפקדת כחברת תעופה רגילה במובן הקלאסי – כלומר, היא אינה מציעה לוח טיסות קבוע לאורך כל השנה. במקום זאת, היא מתמחה בהפעלת טיסות עונתיות לנופשים, כאשר הדגש הוא על שירות תיירותי שלם – החל מהעלייה למטוס ועד ההגעה ליעד החופשה.

רקע היסטורי ונתונים כלליים
חברת סאן-דור נוסדה בשנת 1977, במקור תחת השם "אל על שירותי שכר בע"מ". מטרתה הראשונית הייתה לאפשר לחברת אל על לפעול בשוק טיסות השכר, תוך שהיא שומרת על עמידה בהגבלות הרגולציה הישראלית באותן שנים. בשנת 1981 שונה שמה של החברה ל־Sun d’Or International Airlines, שם שנשמר עד היום ומשדר אור, חופשה ויעד חמים.
במהלך השנים התמקדה סאן-דור בהפעלת טיסות עבור סוכנויות נסיעות, חברות נופש ותיירות פנים וחוץ, ובשנת 2009 עברה החברה תהליך מיתוג מחדש, במטרה למצב את עצמה כחברת תעופה המתמחה בחוויית חופשה כוללת – כבר מהרגע שבו הנוסעים עולים למטוס.

שייכות לאל על ושיתופי פעולה
סאן-דור פועלת כיום כחברת בת מלאה של חברת אל על, דבר שמקנה לה גב תפעולי חזק, ציוד, צוותי קרקע ואוויר, תחזוקה טכנית, וניהול משותף של חלק ממערך ההזמנות. ברוב המקרים, הטיסות של סאן-דור מופעלות בפועל על ידי מטוסים וצוותים של אל על, ולעיתים אף משולבות בתוך לוח הטיסות של החברה האם.
שיתוף הפעולה הזה מאפשר לסאן-דור ליהנות מיתרונות רבים:
• מערך תחזוקה ובטיחות של חברת תעופה לאומית
• תמיכה לוגיסטית וקרקעית של אל על
• תשתיות תפעול משותפות בנמל התעופה בן גוריון
עם זאת, בניגוד לאל על, סאן-דור אינה מפעילה טיסות לשבת, והדגש שלה הוא על טיסות תיירות ולא על טיסות עסקיות או טיסות בין יבשתיות.

בסיס הפעולה וצי המטוסים
בסיסה של סאן-דור נמצא ב־נמל התעופה בן-גוריון, והוא משמש את כלל פעילות החברה, כולל טרמינל ההמראות, תחזוקת המטוסים, צוותי האוויר ותשתיות התפעול. משם יוצאות הטיסות ליעדים השונים בהתאם לעונות השנה ולביקוש מצד סוכנויות הנסיעות.
לסאן-דור צי מצומצם של שני מטוסי בואינג 737-800. מדובר במטוסים אמינים ומוכרים אשר מתאימים במיוחד לטיסות קצרות ובינוניות – כמו אלו שפופולריות בקרב נופשים מישראל לאירופה, יוון, קפריסין, בולגריה, איטליה ועוד.
בעת הצורך, החברה גם שוכרת מטוסים (Wet Lease) מחברות תעופה שותפות או מאובזרת בצי של אל על עצמה, בעיקר בעונת הקיץ, כאשר הביקוש לטיסות תיירות עולה משמעותית.

יעדים וקווים
חברת סאן-דור מפעילה טיסות עונתיות, טיסות שכר וטיסות סדירות בימים מסוימים ליעדים באירופה, באגן הים התיכון ולעיתים גם באפריקה. מכיוון שהיא פועלת במודל גמיש, אין לחברה לוח טיסות קבוע כמו של חברות תעופה רגילות, אלא מערך טיסות שמתעדכן בהתאם לעונות השנה והביקוש.
בין היעדים אליהם טסה סאן-דור בשנים האחרונות:
• יוון – אתונה, הרקליון, רודוס, קוס, זקינתוס.
• קפריסין – לרנקה, פאפוס.
• איטליה – נאפולי, מילאנו, ורונה.
• בולגריה – בורגס, סופיה.
• גאורגיה – טביליסי, בטומי.
• ספרד – ברצלונה, מדריד.
• מרוקו, אוזבקיסטן, מונטנגרו ועוד יעדים פחות שגרתיים, לפי ביקוש עונתי.
החברה נחשבת לאידאלית לטיסות חבילות נופש הכוללות טיסה + מלון, בעיקר דרך סוכנויות הנסיעות הפועלות בישראל.

מחלקות השירות של סאן דור
והחוויה בטיסה
חברת סאן-דור מפעילה מחלקת תיירים בלבד, אך מעניקה אפשרות לבחור בין סוגים שונים של תעריפים (Fares) בהתאם לרמת השירות והתוספות הנלוות לכל כרטיס.
בין האפשרויות הכלולות בתעריפים השונים:
• הושבה מראש – ניתן לבחור מקום ישיבה במטוס בתוספת תשלום.
• כבודה – תעריפים בסיסיים אינם כוללים מזוודה, וניתן להוסיף כבודה לפי הצורך.
• כבודת יד – תיק גב או טרולי קטן בהתאם למידות שנקבעו מראש.
• ארוחות בטיסה – לרוב מוצעות בתוספת תשלום, כאשר מדובר בטיסות קצרות. בטיסות ארוכות או באורך בינוני ייתכנו חטיפים או ארוחות קלות.
למרות שהשירות מוגדר כבסיסי, חוויית הטיסה נחשבת לאיכותית ביחס לחברות שכר אחרות, בזכות צוותי האוויר של אל על, רמת התחזוקה של המטוסים ועמידה בסטנדרטים הגבוהים של החברה האם.

חוויית חופשה משולבת
סאן-דור פונה בעיקר לקהל של נופשים, ולכן כל חוויית הטיסה והמותג ממוקדת ברוח של חופשה, חופש ונוחות. כבר בעלייה למטוס, הנוסעים מקבלים יחס אישי ומוזיקת רקע שמתאימה ליעד אליו הם טסים, מה שמקנה אווירה חגיגית ושונה מטיסות רגילות.
כחלק מהמיתוג של סאן-דור – "החופשה מתחילה במטוס" – החברה שמה דגש על תחושת חופש, שמחה ואירוח קליל שמתאים במיוחד למשפחות, זוגות, קבוצות נופש וצעירים.

שירות לקוחות וגמישות
סאן-דור אינה מפעילה מוקד שירות ייעודי עצמאי, אלא פועלת בשיתוף עם שירות הלקוחות של אל על – דבר שמבטיח זמינות גבוהה, מקצועיות, ושקיפות בתהליכים. בנוסף לכך, לקוחות יכולים לבצע חלק מהשינויים בכרטיס דרך סוכן הנסיעות דרכו הוזמנה החבילה.
החברה אינה מפעילה מועדון נוסע מתמיד משלה, אך נוסעים בטיסות סאן-דור אינן צוברות נקודות במסגרת מועדון הנוסע המתמיד של אל על – Matmid.

סאן-דור היא לא עוד חברת תעופה – היא זרוע התיירות של אל על, שממוקדת במתן שירות מותאם אישית לנופשים. החברה מתאפיינת בגישה ישראלית חמה, במטוסים בטיחותיים ובשירות אחראי המתבסס על הסטנדרטים של אל על. היא מהווה פתרון אידאלי עבור משפחות, קבוצות ונוסעים שמחפשים חופשה נעימה, קלה ומשתלמת.
הודות למודל הפעולה הגמיש שלה, סאן-דור מאפשרת להרחיב את היצע הקווים של ישראל בשיא עונת התיירות, ולהתאים את עצמה לצרכים המשתנים של שוק הנופש – תוך שמירה על איכות, ביטחון וחוויית טיסה מזמינה.
X